Kartu su internetu ir socialinės žiniasklaidos atsiradimu komunikacija tapo kur kas paprastesnė. Šiandien ne tik žiniasklaida formuoja visuomenės, politikų darbotvarkę, bet ir kiekvienas socialinių tinklų vartotojas gali komunikuoti apie tai, kas, jo manymu, svarbu. Asmeninis socialinio tinklo profilis šiandien gali tapti įtakingu visuomenės nuomonę formuojančiu komunikacijos kanalu.
Viena vertus, turime daugybę greitų ir komunikaciją palengvinančių technologinių sprendimų, kita vertus, komunikacijos specialistams dėl informacinės gausos tampa vis sudėtingiau pasiekti tikslinę auditoriją. Todėl skaitmeniniame pasaulyje vienas didžiausių iššūkių komunikacijos specialistui tampa kliento dėmesio pritraukimas ir jo išlaikymas. Dėmesys šiandieniniame pasaulyje – ribotas išteklius, dėl kurio kovoja tiek verslas, tiek politikai, tiek įvairios organizacijos ar asmenys, siekiantys savų tikslų. Vis dažniau rinkodaros ir komunikacijos specialistai pradeda kalbėti apie kitą išteklių – pasitikėjimą. Komunikacija savaime nesukuria pasitikėjimo organizacija, tačiau ji praneša apie jį kuo didesniam kiekiui žmonių, papasakojant įvykius ir istorijas, kurios įrodo įmonės ar verslo patikimumą. Žinoma, įvykiai ir istorijos turi būti tikros, nes manipuliacija pasitikėjimu ar apsimetinėjimas, gali sužlugdyti organizacijos reputaciją negrįžtamai. Kad taip nenutiktų, komunikacijos specialistai turėtų prisidėti kuriant ilgalaikes organizacijos valdymo strategijas.
Kaip teigia integruotos komunikacijos agentūros „INK agency“ vyresnysis partneris Kęstutis Gečas, ateityje komunikacijos specialistai vis dažniau turėtų galvoti apie socialines iniciatyvas, nes jos padeda išskirti prekių ženklą, skelbti vertybes ir įtraukti vartotojus, kitaip tariant – prisidėti prie tokių projektų įgyvendinimo, kurie padeda auginti pasitikėjimą organizacija. Kita vertus, žvelgiant toliaregiškai, komunikacijos specialistai neturėtų apsiriboti tik socialinėmis iniciatyvomis, derėtų galvoti ir apie tvarumą, kuris apima daug daugiau, nei socialinė atsakomybė. Žinoma, norint, kad komunikacijos specialistas turėtų įtakos formuojant organizacijos strategiją, svarbu, kad jo vaidmens reikšmę suvoktų ir organizacijos vadovybė.
Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos užsakymu „Vilmorus“ atliktas Lietuvos verslo įmonių tyrimas parodė, kad vis daugiau vadovų supranta, jog komunikacija yra strateginė įmonės veikla, o ne tik priemonė marketingui. Tai leidžia daryti prielaidą, kad komunikacijos specialisto vaidmuo vis labiau išsikovoja svarbias pozicijas strateginiame įmonės valdymo lygmenyje. Tačiau ar pakankamai? Praktika rodo, kad vis dar vienas iš komunikacijos specialistų iššūkių, nors jis ir nėra susijęs tiesiogiai su skaitmenizacija, yra savo vaidmens bei įtakos įtvirtinimas strateginiame organizacijos lygmenyje. Kalbant apie skaitmenizaciją ir komunikacijos specialistų iššūkius, verta paminėti dar vieną iššūkį, kurį išskiria K. Gečas. Komunikacijos specialistas teigia, kad ateityje sparčiai augs paprastam stebėtojui nematoma reklamos kampanijos dalis – suasmeninta komunikacija, kurios pagrindas bus nauji technologiniai sprendimai, kuriantys konkurencinį pranašumą. Todėl tiek komunikacijos, tiek ir rinkodaros specialistų laukiantis iššūkis – technologijų išmanymas ir sugebėjimas neatsilikti jas pritaikant kasdieniame darbe.
Galima teigti, kad skaitmenizacija įnešė daugybę naujovių komunikacijos specialistų darbe ir kartu tapo dideliu iššūkiu, pareikalavusiu ieškoti kūrybingesnių sprendimų, įgyti daugiau kompetencijos, žinių, technologijų išmanymo, norint išlikti darbo rinkoje. Tai sukūrė prielaidą komunikacijos specialistams didinti savo vaidmenį bei įtaką strateginiame organizacijos lygmenyje.